tisdag 28 april 2015

Alterstens blåa period

I några månader har jag haft en "blå" period, där jag skapat flera verk i blåa färgskalor. Det började med att folk pratade väldigt mycket om ett verk jag gjorde förra året, "New Morning", som är sålt, men finns tillgänglig som reproduktion. Detta verk var just blått, men ovanligt eftersom jag sällan rörde mig i dessa färgskalor. Så jag tänkte att det var dags att göra några till. Nedan publicerar jag de som finns tillgängliga i studion nu. Notera att verket "Hösten" är äldre, och skapades innan denna period.


"Bakom varje tanke" - 100x120 cm - blandteknik på duk

"Distance" - 80 x120 cm - blandteknik på duk

"Hösten" - 120x120 cm - blandteknik på träskiva - påmonterade distanser på baksidan

"Life Celebration" - 100x100 cm - blandteknik på duk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.