måndag 19 december 2011

Samarbete med Björn Berg från Norge

En stor inspiration för mig har länge varit den norska designern och tavelmålaren Björn Berg(ej att förväxla med den svenska konstnären med samma namn). Hans konst har för mig alltid uppnått en spirituell nivå vilket jag tycker är en bristvara i den nutida konsten. För ett tag sen startade vi ett microprojekt där vi målade x antal tavlor tillsammans. Vi kallar projektet  för "The Departure Collection". Björn grundade med figurativt måleri och jag gick på med olika effekter och mildare kompositioner. Jag kommer att presentera några för er nedan.


Björn Berg i sin studio i Tönsberg, Norge( http://www.bjornbergart.com/).


Björn Berg/Mikael Altersten. 50/50 cm - akryl

Björn Berg/Mikael Altersten. 40/40 cm - akryl

Björn Berg/Mikael Altersen. 60/60 cm - akryl

Björn Berg/Mikael Altersten. 50/50 cm -akryl/spackel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.