söndag 18 december 2011

Fotosession

Idag är jag mycket tacksam för att jag utbildade mig inom grafisk design och foto. Jag grundade med konstskola för att sedan toppa med en reklamskola som gav mig flera verktyg att forma min kreativitet. Idag fotar jag en del och använder i konsten, i huvudsak som collagematerial. Jag använder aldrig någon annans bilder i min konst. För mig är detta en viktig princip. Jag vill äga min kreativitet.

Förra veckan hade jag en fotosession i studion som blev lyckad enligt min mening. Dessa bilder kommer att bearbetas i blidredigeringsprogram för att sedan användas på olika sätt. Jag försökte skapa en sensuell och suggestiv stäming. Jag lägger ut ett par så får ni avgöra vad ni tycker.









Jag fotar mina vänner och bekanta och finner allt jag behöver konstnärligt hos dom. Jag fotar både killar och tjejer. En av mina manliga favoritmodeller är Andre. Se bild nedan.




Andre
'
Det är för övigt Andre som är collagemodell till mitt senaste verk " The Second Spirit" som ni kan se nedan.
Det är hans halva ansikte från ovanstådende bild som ni ser i den kvadratiska figuren på högra sidan av tavlan.




"The Second Spirit" - 85/85 cm - ackryl/collage





Detta foto tog jag år 2001 på den norska relamskolan "Idefagskolen". Modellen var en av dom andra eleverna på skolan. För att ni ska förstå hur jag arbetar ska jag nedan visa hur den färdiga tavlan blev.

"Geraldine" - 40/40 cm - akryl/collage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.